Urząd Miasta na pełnych obrotach
Od 1 czerwca w Urzędzie Miasta Gdyni więcej spraw można załatwić osobiście. Warunkiem jest dokonanie wcześniejszej rezerwacji, ponieważ zgodnie z prawem instytucja może jednocześnie przyjąć jedną osobę na każde stanowisko obsługi. Od czerwca możliwe są wizyty
w Sali Obsługi Mieszkańców,
Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w
Wydziale Dochodów. Dodatkowo na miejsce spotkań z interesantami wykorzystywane są też pomieszczenia w Miejskiej Informacji Turystycznej (w budynku przy ul. 10 Lutego 24).
Nadal
zamknięta jest Kancelaria Ogólna, dlatego wciąż można korzystać z wrzutni przy wejściu głównym do obu budynków magistratu: przy al. Marsz. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego.
- Od poniedziałku działamy według nowych zasad i do tej pory udało nam się już umówić oraz przyjąć 1321 osób - mówi
Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.
- Zdajemy sobie sprawę, że w niektórych przypadkach szybciej i łatwiej jest porozumieć się w bezpośrednim kontakcie z urzędnikiem. Dlatego razem ze zmianami dotyczącymi przyjmowania mieszkańców w urzędzie, przygotowaliśmy też sposób rezerwacji, który zapewnia maksymalnie sprawną i bezpieczną obsługę.
Jak się umówić do urzędu?
Warunkiem skorzystania z bezpośredniej obsługi w Urzędzie Miasta jest wcześniejsze umówienie wizyty.
Rezerwacji można dokonać:- w każdy piątek od godziny 07:00 do wyczerpania się puli miejsc. Rezerwacji dokonuje się na kolejny tydzień od poniedziałku do piątku.
- w pozostałe dni rezerwacja jest możliwa, ale uzależniona od dostępności wolnych miejsc.
Od
8 czerwca ruszy również
rejestracja internetowa, z której będą mogli korzystać posiadacze Karty Mieszkańca po adresem
gdynia.pl/konto.
Niezbędna lista telefonów kontaktowych
Referat Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów:- komórka rejestracji pojazdów - 58 668 87 35 oraz 58 668 87 36
- komórka praw jazdy - 58 668 87 42 oraz 58 668 87 43
Referat Dowodów Osobistych - 58 668 87 05 oraz 58 668 87 15
Referat Ewidencji Ludności i Meldunków - 58 668 87 29 oraz 58 668 87 30
Urząd Stanu Cywilnego - 58 668 81 21
Osoba rezerwująca wizytę musi podać imię i nazwisko oraz numer telefonu, opcjonalnie adres e-mail, na który zostanie wysłane potwierdzenie rezerwacji z datą i godziną. W przypadku braku konta mailowego - dane zostaną przekazane telefonicznie.
Rejestracja zgonów bieżących
w Urzędzie Stanu Cywilnego odbywa się tak, jak do tej pory
od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-14:00, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyty.
Wszyscy urzędnicy są wyposażeni w identyfikatory, środki ochrony osobistej oraz płyny dezynfekcyjne.
Regulamin rezerwacji jest dostępny w
Biuletynie Informacji Publicznej.