Jak załatwić sprawę w urzędzie
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Urząd Miasta Gdyni jest gotowy do zwiększonej obsługi mieszkańców w budynkach magistratu. Od 1 czerwca można załatwić więcej spraw bezpośrednio, przy pomocy obsługi na parterze. Warunkiem jest dokonanie wcześniejszej rezerwacji - zgodnie z prawem urząd będzie mógł jednocześnie przyjąć jedną osobę na każde stanowisko obsługi.
Bezpieczne wizyty w urzędzie
Prawo jazdy, rejestracja pojazdu, dowody osobiste, sprawy podatkowe czy meldunki – to tylko część ze spraw, które można już bezpośrednio, w kontakcie z pracownikiem załatwić w Urzędzie Miasta Gdyni.
Wraz z początkiem czerwca rozpoczynamy spotkania z interesantami z zachowaniem rządowych wytycznych i wszelkich zasad bezpieczeństwa. Przypomnijmy, że od 1 czerwca wizyty prowadzone są w
Sali Obsługi Mieszkańców,
Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w
Wydziale Dochodów. Dodatkowo na miejsce spotkań z interesantami wykorzystywane są też pomieszczenia w
Miejskiej Informacji Turystycznej, w budynku przy ul. 10 Lutego 24.
Nadal zamknięta pozostanie natomiast
Kancelaria Ogólna, stąd wciąż istnieje możliwość skorzystania z wrzutni funkcjonującej przy wejściu głównym do obu budynków magistratu (przy al. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego).
- Obsługa mieszkańców przez internet funkcjonowała w ostatnich tygodniach bardzo sprawnie, ale wiemy, że w niektórych przypadkach szybciej i łatwiej jest porozumieć się w bezpośrednim kontakcie z urzędnikiem. Wraz ze zmianami dotyczącymi przyjmowania mieszkańców w urzędzie przygotowaliśmy też sposób rezerwacji, który zapewni maksymalnie sprawną i bezpieczną obsługę – mówi
Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.
Mieszkańcy nie mają dostępu na pozostałe kondygnacje urzędu. Pracownicy pozostałych komórek spotykają się z mieszkańcami także w wydzielonych, odpowiednio zabezpieczonych pomieszczeniach na parterach dwóch budynków Urzędu Miasta - przy al. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego. Wszyscy urzędnicy będą wyposażeni w identyfikatory, środki ochrony osobistej oraz płyny dezynfekcyjne.
Umów się przez telefon lub zarezerwuj termin online
Co ważne,
warunkiem skorzystania z bezpośredniej obsługi w Urzędzie Miasta jest wcześniejsze umówienie spotkania. Funkcjonuje rezerwacja telefoniczna na najbliższy tydzień, do wyczerpania miejsc (w każdy piątek od 7:00 do 15:00). Od 5 czerwca ruszy też rejestracja internetowa, z której skorzystają posiadacze Karty Mieszkańca.
Poniżej lista numerów telefonów do rezerwowania wizyt:
Referat Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów:- komórka rejestracji pojazdów - 58 668-87-35 oraz 58 668-87-36
- komórka praw jazdy - 58 668-87-57 oraz 58 668-87-44
Referat Dowodów Osobistych - 58 668-87-05 oraz 58 668-87-15
Referat Ewidencji Ludności i Meldunków - 58 668-87-29 oraz 58 668-87-30
Urząd Stanu Cywilnego - 58 668-81-21
Osoba rezerwująca wizytę musi podać imię i nazwisko oraz numer telefonu, opcjonalnie mail, na który zostanie wysłane potwierdzenie rezerwacji z datą i godziną. Przy braku adresu mailowego dane zostaną przekazane telefonicznie.
Rejestracja
zgonów bieżących w Urzędzie Stanu Cywilnego odbywa się tak, jak dotychczas - od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-14:00, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyty w USC.
Regulamin rezerwacji telefonicznych i internetowych jest dostępny w
Biuletynie Informacji Publicznej.